четвер, 2 лютого 2017 р.

Читаємо дітям



ЧИТАЄМО ДІТЯМ
Вся моя родина
Мати, мова, Батьківщина —
Ось і вся моя родина.
Батьківщина, мати, мова —
Три цілющих вічних слова.
Батьківщина, мова, мати —
Нас повік не роз’єднати.
Микола Сингаївський


        День незалежності
Серпень нам дарує Незабутні миті:
Стяги українські В сонячній блакиті
 Майорять крилато На держави свято.
Приїжджайте, друзі,
З нами святкувати!
                    Леся Вознюк


       Батьківщина
Моя рідна Батьківщина
 Має назву Україна.
В мене й нація своя —
Українець в мами я.
Є у мене й рідна мова,
Де вкраїнське кожне слово.
Олесь Довгий

      Це моя Україна
Зацвітає калина,
Зеленіє ліщина,
Степом котиться диво-луна,
Це моя Україна,
Це моя Батьківщина,
Що, як тато і мама, одна.
Анатолій Камінчук


Моя Україна – це пісенька мами …  
  Моя Україна — це пісенька мами,
Розлогі лани колосяться хлібами,
Вишневі садочки, лелеки на хаті.
Купають ставочки хмарки пелехаті.
Моя Україна — то мамина ласка,
 Червона калина, бабусина казка.
Це соняхи в цвіті, горобчиків зграя...
Я кращої в світі країни не знаю.
Людмила Савчук

         Україні
  Наша Україно! Ми — твоя надія,
Ми — твоє майбутнє й заповітні мрії. Будемо зростати, будемо мужніти,
На твоїх просторах жити і трудитись.
Щоб завжди цвіла ти вільна і єдина, Синьоока ненько — рідна Україно!
Наталя Книшова

До нас журавлик прилітав
До нас журавлик прилітав,
Він гарні віршики читав
Про синє небо і весну,
Про Чорне море і Десну,
Про Україну — рідний край...
Ти ще раз, друже, прилітай!
Ігор Січовик

 Вітання
 Літака спитав Лелека:
                      Ти куди летиш?
                      Далеко:
В Україну — рідний край!
                      То, будь ласка, помахай
                       Над моїм гніздом-селом
                      Хоч однесеньким крилом!
Ігор Січовик




Рідний край
 Красивий, щедрий рідний край
 І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
 Усе, що зветься Україна.
Ігор Січовик


Фарби
Стільки мають кольорів,
Як веселка на Дніпрі.
Ними я створю картину —
Намалюю Україну.



     Добрий день , Україно моя
 Струмок серед гаю, як стрічечка.
На квітці метелик, мов свічечка.
Хвилюють, малюють, квітують поля —
Добридень тобі, Україно моя!
Павло Тичина


Лелеки
 З океанів далеких
 Прилетіли лелеки,
Посідали край хати,
Щоб гніздо будувати.
Де лелеки осядуть —
Вдосталь щастя і ладу,
Щоб раділа родина,
Щоб цвіла Україна!
                        Яків Седан





Волошки
Ми ходили в поле зранку —
Я, Богданчик і Оксанка.
Назривали волошинок.
І мені здалося трошки,
Що синесенькі волошки
Під промінням сонця зранку —
Ніби очі у Оксанки.
А Богданчик гордовито
Нам промовив: — Стигле жито
 І волошки світло-сині
 То — мов прапор України!
Микола Щербак

     Маленька українка  
Я маленька українка —
Треба всім це знати,
Українець є мій тато,
Українка — мати.
Українкою вродилась,
Українка буду,
Та про рідну Україну
 Ввік я не забуду.
Уляна Федасюк

  Це моя Україна
Зацвітає калина,
Зеленіє ліщина,
Степом котиться диво-луна,
Це моя Україна,
Це моя Батьківщина,
Що, як тато і мама, одна.
Анатолій Камінчук






Я дитина українська
Я дитина українська,
Вкраїнського роду,
Українці — то є назва
 Славного роду.
Україна — то край славний,
Аж по Чорне море,
Україна — то лан пишний
 І степи і гори.
І як мені України
 Щиро не кохати?
Мене ненька по-вкраїнські
 Вчила розмовляти.
І як мені України
 Щиро не любити?
Мене вчили по-вкраїнськи
 Господа молити.
За свій рідний край і нарід
 Я Господа молю:
Зішли, Боже, Україні
 І щастя, і долю!
Юрій Шкрумеляк

Мати-Україно!
Перше наше слово з нами повсякчас,
Мати-Україно, ти одна у нас!
Ниви і діброви, і садів окрас —
Рідна мати Батьківщино,
Ти ж одна у нас!
Хай же мир і дружба поєднають всіх,
І дзвенить дитячий безтурботний сміх.
Нам зоріє доля світла і ясна.
Рідна мати Батьківщино,
Ти ж у нас одна!
Микола Сингаївський







Ми є діти українські
Ми є діти українські,
Хлопці та дівчата,
Рідний Край наш — Україна,
Красна та багата.
Рідне небо, ясне сонце,
Місяць, зорі срібні,
Рідний нарід — українці
 Всі до нас подібні.
Рідна віра: Свята Трійця
 І Пречиста Мати.
Рідна мова: нею вчились
 Бога прославляти!
Присягаєм наш край рідний
 Над усе любити,
Рідний нарід шанувати
 І для нього жити.
Присягаєм — рідну віру
 Завжди визнавати,
По-вкраїнськи говорити,
Молитись, співати.
Як ріка в гору не піде,
Як сонце не згасне,
Так ми того не забудем,
Що рідне, що власне.
Що нам рідне, те нам буде
 І красне і гоже!
Присягаєм, що так буде
 Поможи нам, Боже!
Юрій Шкрумеляк













Ми малята українські    
  І кримчани, і сумчани,
Луганчани, і кияни Кажуть донечці і сину:
Разом всі — одна сім’я ми:
Донеччани й полтавчани,
Харків’яни й вінничани.
Мелітополь, Кіцмань, Сміла —
Разом ми велика сила!
В Сімферополі і Львові Хай лунає рідне слово!
І одеські, і волинські Ми малята українські!
І бажає нам здоров’я Прикарпаття й Подніпров’я, Чернігівщина й Буковина,
Й вся велика Україна.
Олена Полянська

Так любимо Україну
 Матері ласкаві очі
 І долоні рідні-рідні
 Вперше ти побачив, хлопче,
Тут, у нашій Україні.
Білу хату, вікна сині,
Сонце, ліс, потоки рвійні —
Вперше ти побачив, сину,
Теж у нашій Україні.
І стежина прибережна,
Шлях широкий, друзі вірні —
Все тобі відкрилось вперше
 Тут, у нашій Україні.
І тому, як рідну матір,
Дорогу твою, єдину,
Як весну, пісні крилаті —
Так любімо Україну.
Віктор Терен









Як ти любиш Україну
                      Як ти любиш Україну,
                      Нашу рідну Україну
                       Люблю дуже, дуже!
                      З Україною нікого
                       В світі не боюся.
І щоранку я до Бога
 За неї молюся.
Щоб була щаслива, дуже,
Щоб була багата.
Я люблю її так дуже,
Як маму і тата.
Олесь Лупій



Мати-Україно!
Перше наше слово з нами повсякчас,
 Мати-Україно, ти одна у нас!
Ниви і діброви, і садів окрас —
Рідна мати Батьківщино,
Ти ж одна у нас!
Хай же мир і дружба поєднають всіх,
І дзвенить дитячий безтурботний сміх.
Нам зоріє доля світла і ясна.
Рідна мати Батьківщино,
Ти ж у нас одна!
Микола Сингаївський

         









Наш прапор
Небеса блакитні
Сяють з глибини,
А пшеничні й житні
 Мерехтять лани.
Образ цей не .зблідне,
Хоч минуть жнива.
Це знамено рідне —
Злото й синява.
Прапор наш, як літо,
В сонці майорить.
По долині — жито,
По горі — блакить.
Прапор наш — не битва,
Не рушничний дріб:
По горі молитва,
По долині — хліб.
                        Дмитро Павличко
    

Рідний край
 Де у світі кращі гори,
Де таке повітря свіже,
Де шумлять так гарно бори,
І хвилює спіле збіжжя?
Де ясніше сонце світить,
Де гарніше зорі сяють,
Де ж миліше пахнуть квіти,
Як у нашім любім краї?
Марійка Підгірянка











Український віночок
У віночку нашім
 Різнобарвні квіти —
Символ України
 І дарунок літа.
Тож усім на нього
 Подивитись любо:
Гілочку зелену
 Узяли у дуба,
Квіточку любистку,
Щоб усіх любили,
У барвінку листя,
Аби довго жили.
Чорнобривців квіти,
Щоб чорніли брови,
Кетяги калини —
Для краси й любові.
У вінок вплітають
 Колосочки жита,
Щоб могли багато
 І в достатку жити.
А в червонім маку,
Що цвіте у полі,
Кров людей, пролита
 У боях за волю.
Є ще різні квіти
 В нашім ріднім краї,
 їх веселе літо
 У вінок вплітає.
                        Людмила Савчук

Українська мова
Золоте курчатко
 В золотій торбинці
 Принесло сьогодні
 Літери дитинці.
А дитина з літер 
 Збудувала слово.

І звучить, як пісня,
Українська мова.
Ганна Чубач

Немає коментарів:

Дописати коментар